سامسونگ پس از هند بازار تایلند را هم در سه ماهه چهارم ۲۰۱۸ از دست داد


سامسونگ پس از هند بازار تایلند را هم در سه ماهه چهارم 2018 از دست داد

Canalys در جدیدترین گزارش خود وضعیت فروش گوشی‌های هوشمند در بازار تایلند را در سه ماهه پایانه سال ۲۰۱۸ مورد بررسی قرار داده است. در سال‌های اخیر و به‌لطف حضور برندهای متنوع مانند شیائومی، آنر، Lava و Wiko بازار رقابت در آسیای جنوب شرقی تشدید شده است.

در سال‌های اخیر از آنجاییکه قیمت گوشی‌های هوشمند با افزایش نسبی همراه بوده است، کاربران گوشی‌های خود را برای مدت بیشتری نگه می‌دارند و در بازار تایلند هم مشابه اکثر کشورهای جهان میزان فروش گوشی در کوارتر پایانی سال ۲۰۱۸ با ۱۳٫۶ درصد کاهش در مقایسه با سال گذشته، همین زمان همراه بوده است. باوجود تبلیغات جذابی که اپراتورهای گوشی‌های هوشمند در تایلند ارائه می‌دهند، میلیون‌ها کاربر در مناطق روستایی زندگی می‌کنند و تمامی به تعویض گوشی خود و ارتقای آن ندارند.بازار گوشی هوشمند در تایلند

در این میان سهم اوپو در بازار این کشور در مقایسه با سال گذشته ۶۹٫۸ درصد افزایش یافته است و حالا ۲۲٫۲ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند تایلند را به خود اختصاص داده است. سهم سامسونگ اما به طرز چشمگیر و ۳۶٫۱ درصد کاهش یافته است. در همین حال، هوآوی با اختصاص ۱۳٫۱ درصد از سهم بازار در جایگاه سوم قرار گرفته است. سهم این برند قدرتمند چینی در مقایسه با کوارتر چهارم سال ۲۰۱۷ با ۷۳٫۴ درصد رشد همراه بود و این بیشترین میزان جهش بوده است. ویوو هم با رشد ۱۳ درصدی در جایگاه چهار قرار گرفته و اپل با کاهش ۵۲٫۲ درصدی و با تخصیص تنها ۸٫۶ درصد از سهم بازار در جایگاه ۵ قرار گرفته است.

میزان فروش دستگاه‌های اوپو شامل برند Realme نمی‌شود، درحالیکه میزان فروش دستگاه‌های هوآوی دربرگیرنده دستگاه‌های آنر نیز است. دو سوم از از فروش دستگاه‌های اوپو به A3، F7 و F9 اختصاص یافته است و این به لطف سرمایه‌گذاری سنگین اوپو در بازاریابی و ارائه خدمات محلی بدست آمده است.  حالا اوپو درصدد است تا با جذب کاربران گوشی‌های بالارده عرصه رقابت برای اپل و سامسونگ را بیش از پیش سخت‌تر کند.


منبع : سخت افزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *